Khamis, Ogos 11, 2011

Bahasa Kita (our language) with translation of Google Translate...

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera rakan2

Hari ini takda buat apa sangat...just sambil2 dok buat homework ni, kenela gune Google Translate ..... yela dah kita ni pon bukan reti kebeno english education nyer...haha..soo..sambil tangan ni ngah rajin nak menaip, moh kita pegi belajar bahasa kawan2 kita yang lain menggunakan Google Translate ......

saya sayang kawan saya (Malay)
i love my friends (English)
(Arabic) أحب أصدقائي
爱我的朋友 (Wǒ ài wǒ de péngyǒu ) (Chinese) 
J'aime mes amis (French)
pag-ibig ko ang aking mga kaibigan (Filipino)
Ik hou van mijn vrienden    (Dutch)
მე მიყვარს ჩემი მეგობრები (me miqvars ch’emi megobrebi ) (Georgian)
私は私の友人が大好きです (Watashi wa watashi no yūjin ga daisukidesu ) (Japanese)
난 내 친구를 사랑 (nan nae chinguleul salang ) (Korean)
Я люблю мой друг (YA lyublyu moĭ drug )  (Russian)
நான் என் நண்பர் நேசிக்கிறேன் (Nāṉ eṉ naṇpar nēcikkiṟēṉ ) (Tamil)


haaa...best kan..meriahkan dunia ini dengan kepelbagaian dan keunikan bahasa-bahasanya...
hurm...kesimpulannya, walaupun bahasa kita berbeza, namun ianya akan memberikan makna yang sama...kan..macam ayat SAYA SAYANG KAWAN SAYA kat atas ni, walaupun ianya dituturkan dalam bahasa berbeza, ianya tetap membawa maksud yang sama (melainkan Google Translate ni silaplaa...) iaitu saya sayang kawan saya...erti kata lain, Erul sayang anda semua...huhu...jadi bertuturlah dengan sejujurnya k....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan